شهربابکهتل ها و اقامتگاه های شهربابک

اقامتگاه بوم گردی دستکند میمند – شهربابک 

اقامتگاه بوم گردی دستکند میمند – شهربابک

اقامتگاه بوم گردی دستکند در استان کرمان، شهرستان شهربابک، روستای صخره ای میمند واقع شده است. این خانه بومی پس از مرمت و بازسازی در ۱۳۸۶ افتتاح شد و با عنوان اقامتگاه بوم گردی دستکند در حوزه بوم گردی شروع به فعالیت نمود.

درباره اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی دستکند دارای ۱۰ اتاق ۳۰ متری ۳ تخته با ۲ نفر ظرفیت کف خواب است که در مجموع ظرفیت اسکان و پذیرش ۵۰ گردشگر را دارد. به دلیل بافت سنگی و صخره ای، تمامی اتاق ها فاقد سرویس بهداشتی وحمام اختصاصی هستند بنابراین مهمانان گرامی می بایست از سرویس بهداشتی ( ۱ توالت ایرانی و ۱ توالت فرنگی ) و ۱ حمام داخل محوطه اقامتگاه به صورت مشترک استفاده نمایند. درست کردن چای هیزمی از جمله برنامه های ویژه و خاص این بوم گردی برای مسافران گرامی می باشد.

خدمات و امکانات ارائه شده

از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی دستکند برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به راهنمای تورهای گردشگری، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی برای راهنمایی مهمانان غیر ایرانی، اجاق هیزمی داخل محوطه برای گرم کردن و درست کردن غذا، پارکینگ غیرمسقف بیرون از محوطه اقامتگاه و سیستم گرمایشی بخاری برقی اشاره کرد. لازم به ذکر است که به دلیل آب و هوای خنک و مطبوع این منطقه در فصل تابستان و بافت صخره ای اقامتگاه، نیازی به استفاده از سیستم سرمایشی نمی باشد. هم چنین طبیعت گردان گرامی در صورت تمایل و هماهنگی قبلی با پرسنل این مجموعه می توانند از انواع غذاهای محلی و لذیذ این بوم گردی نظیر کله جوش، اشکنه، آبگوشت و بزقورمه سفارش دهند و میل نمایند.

موقعیت جغرافیایی

روستای صخره ای میمند از توابع بخش مرکزی شهرستان شهربابک استان کرمان است که در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال شرقی شهربابک و ۲۳۰ کیلومتری غرب مرکز استان ( کرمان ) واقع شده است که از شمال به شهرستان رفسنجان و از طرف جنوب شرقی به شهرستان سیرجان محدود می شود.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا