اخبار کرمان

برنامه ریزی برای جذب ١٠٠ دانشجوی خارجی در دانشگاه هایتک کرمان

برنامه ریزی برای جذب ١٠٠ دانشجوی خارجی در دانشگاه هایتک کرمان

تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

نخستین دانشجوی بین الملل از نیمسال دوم سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ تحصیلات خود را در رشته زمین شناسی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته (هایتک) ماهان کرمان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاري صداوسیما مرکز کرمان ، رئیس دانشگاه هايتك كرمان دراین باره گفت: اولین اهمیت جذب دانشجوی بین‌الملل، دیپلماسی علمی است؛ و این یعنی دانشگاهی که دانشجوی بین‌الملل دارد، در حال تربیت سفیران علمی است که این سفیران پس از دانش آموختگی و مراجعه به کشورهایشان با قرار گرفتن در موقعیت‌های شغلی مختلف می‌توانند در گسترش روابط علمی و دانشگاهی بین کشورها تاثیرگذار باشند.
حسين محبي درباره جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته كرمان افزود: روند درخواست برای اخذ مجوز برای تحصیل دانشجویان بین الملل در این دانشگاه از سه سال پیش آغازشد و در اواخر اردیبهشت امسال مجوز لازم صادرشد

او درباره بازارهای هدف جذب دانشجویان بین‌الملل خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بیش از۱۰۰ دانشجو از کشورهای مختلف جذب می شود.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در انتهای بزرگراه هفت باغ علوی در محدوده‌ای به وسعت ۲۵۰۰ هکتار و در فاصله ۲۷ کیلومتری کرمان در جوار شهر تاریخی ماهان قراردارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا