شهر کرمانروستاهای شهر کرمان

روستای بیدوئیه شهر کرمان

روستای بیدوئیه شهر کرمان

یکی دیگر از روستاهای بسیار خوش آب و هوا و سردسیری شهر کرمان، روستای بیدوئیه هست که از زیر مجموعه روستاهای کوهپایه کرمان می باشد.آخرین کوهپایه که در مرتفع ترین جای قرار گرفته و خنک ترین هوای تابستانه را در بین روستاهای کوهپایه دارد.

از محصولات این روستا میتوان به گردو،قیسی نوری،گیلاس،آلوچه،آلبالو،زردآلو،بادام و یونجه و  گندم اشاره کرد.چشمه های آب نیز از دل کوه جوشیده و سرسبزی روستا را دو چندان کرده است. یکی از شهرت های روستا کوه های آن میباشد کوه های بلند احاطه شده اطراف آن که مرکز کوهنوردی گردشگران و ورزشکاران کرمانی مبدل گردیده یکی از این کوه ها را با نام مرغزار میشناسند که دارای پوشش گیاهی با خاصیت دارویی است و پوشش جانوری ان نیز کبک، قوچ و بز کوهی میباشد. البته که این روستا در اسمان خود همیشه پرندگانی چون شاهین و عقاب را شاهد میباشد.

موقعیت قرار گیری این کوهپایه به این صورت است: در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر کرمان بعد از رسیدن به بزرگراه ایت الله خامنه ای و  گذر از روستای سیدی جاده ای را با مسافت حدودا 25 کیلومتر باید طی کنید در میانه جاده راه به دو مسیر تقسیم میگردد که باید جاده بالاتر( جاده دیگری به سمت پایین و روستای ده لولو میرود)را انتخاب کنید و بعد از گذشتن از روستای سیمک که ابشارهای معروف و جاذبه گردشگری زیادی دارد به روستای بیدوئیه میرسید .

روستای بیدوئیه شهر کرمان

روستای بیدوئیه شهر کرمان

روستای بیدوئیه شهر کرمان

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا