زرندروستاهای زرند

روستای جرجافک زرند

روستای جرجافک زرند

روستای هدف گردشگری جرجافت از مهم ترین و بهترین جاذبه های گردشگری طبیعی شهرستان زرند میباشد.روستای جرجافت مرکز دهستان جرجافک و در یک منطقه کوهستانی بسیار خوش آب و هوا در حدود فاصله ۳۵ کیلومتری زرند قرار گرفته است.

 روستای جرجافک در دهستان جرجافک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۷۷۲ نفر (۲۱۶خانوار) بوده‌ است. این روستا در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است به همین خاطر آب و هوایی متفاوت از دیگر بخش های این شهرستان دارد و دارای آب و هوایی با خصلت کوهستانی است. بر اساس همین موضوع تابستان های این منطقه بسیار خنک و مطبوع است و افراد زیادی از سراسر شهرستان و استان برای گذران تعطیلات خود این منطقه را انتخاب می کنند. لازم به ذکر است که این روستا با نام گرگانک نیز شناخته می شود و دلیل این نام را شباهت آب و هوای این روستا به شهر گرگان عنوان کرده اند. مهم ترین محصولات روستا سبزیجات و به خصوص سیر میباشد همچنین این روستا مرکبات زرند را نیز تامین میکند. درختان سرسبز وطبیعت فوق العاده روستا باعث جذب گردشگران زیادی به روستا میشود و این روستا را تبدیل به هدف گردشگری کرده است.

ساختار و جاذبه های گردشگری روستا
این روستا در دامنه کوه قرار دارد و به واسطه آب و هوایی که دارد از طبیعتی بی نظیر بر خوردار است و طبیعت آن از جمله جاذبه های گردشگری آن به شمار می رود. این روستا از از پنج محله، با نام های محله‌ی شیخ ها، محله‎ ی میان ده، محله‌ی پایین ده، خویط و دهنو تشکیل شده است. این روستا دارای کوچه باغ هایی بسیار زیبا است که قدم زدن در آنها می تواند از جمله فعالیت های جذابی باشد که در این روستا می توان انجام داد. علاوه بر این اطراف این روستا دشت های بسیار سرسبزی وجود دارد که می توانند زمانی از وقت گردشگران را به خود اختصاص دهند. در این روستا رودخانه ای جریان دارد که دلیل اصلی آبادی و سرسبزی آن محسوب می شود و زیبایی خاصی نیز به روستا بخشیده است. بافت سنتی و قدیمی روستا نیز یکی دیگر از جذابیت های روستا محسوب می شود. درختان متعددی در سرتاسر این روستا و همچنین اطراف آن وجود دارند که می توانند مأمن امنی برای گردشگران به شمار آیند.

آدرس: ۳۵ کیلومتری غرب زرند به سمت رفسنجان 

روستای جرجافک زرند

روستای جرجافک زرند

روستای جرجافک زرند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا