روستاهای ارزوئیهارزوئیه

روستای خسروآباد ارزوئیه

روستای خسروآباد ارزوئیه

خسروآباد روستایی سرسبز از توابع شهرستان ارزوئیه در استان کرمان است که در فاصله ۴۱ کیلومتری ارزویه و ۲۲۰ کیلومتری شهر کرمان (مرکز استان) قرار دارد.
شغل اکثر مردم روستا دامداری و کشاورزی بوده و محصول عمده آن ها انار نیز می باشد.
اهالی مهمان نواز خسروآباد با زبان فارسی و گویش کرمانی صحبت می کنند.
شما با سفر به روستای خسروآباد می توانید طعم لذیذ غذاهای محلی همچون کشک بادمجان، آبگوشت مخصوص کرمان، آش رشته، قاتوق بنه، قاتوق گوشت، قاتوق سیب و آش مغزو را بچشید و از آن لذت ببرید.
چنانچه به این دیار زیبا سفر کردید از سوغاتی های خوراکی این منطقه همچون کماچ سهن (نوعی شیرینی که از مخلوط خمیر با زیره و دارچین و جوانه گندم که درمیان آن خرما، گردو و یا پسته قرار دارد) و شیرینی کلمپه، خرمابریز و حاجی بادوم نیز خریداری کرده و سفری خوش را تجربه کنید.

روستای خسروآباد از جاذبه های طبیعی، مذهبی و تاریخی بسیاری برخورد است که سالانه گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را به سمت خود جذب می کند.
از جمله این جاذبه ها می توان به آرامگاه امامزاده پیرغیب، دریاچه سد بافت، غار طرنگ، آبشار بنگان، قلعه سنگی، آتشکده شاه فیروز، سازه تاریخی بادگیر چپقی اشاره کرد. درادامه به برخی از این جاذبه ها بیشتر می پردازیم.
غار ترنگ: این غار یک غار آبی است که به عنوان طولانی ترین غار استان کرمان شناخته می شود و در فاصله ۵۲ کیلومتری روستای خسروآباد قرار دارد.
این غار در مجاورت روستای طرنگ و کوه طرنگ در شهرستان بافت است. دهانه این غار حدود ۶ متر است و در ارتفاع تقریبا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

خسرو آباد در منطقه ای کوهستانی و سردسیر قرار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا