راورروستاهای راور

روستای طرز راور 

روستای طرز راور

این روستا در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و از شرق و جنوب‌شرقی به کوه سفید از شمال به کوه برج و از غرب و شمال‌غربی به کوه آب‌بند محدود می‌شود. همین وضعیت جغرافیایی باعث شده است که این روستا به عنوان روستای کوهستانی شناخته شود و از آب و هوایی متفاوت برخوردار باشد. آب و هوای روستا که متمایل به کوهستانی است در تابستان ها بسیار خنک و مطبوع می شود و همین موضوع سبب می شود که سالیانه افراد زیادی برای گذران اوقات رفاغت خود در تابستان راهی آن شوند.
پوشش گیاهی و سبز روستا که تحت تاثیر باغ‌های پسته، بادام، زردآلو، خرما و انار است چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در این روستا باغ کوچکی موسوم به تالار وجود دارد که در آن چهارده درخت سرو در دو طرف چشمه ای قرار دارند که علاوه بر اینکه زیبایی به محیط اطراف خود می بخشند، دارای قدمت بالایی نیز هستند و عمر آنها را 1500 سال قبل بر می گردد.
در کنار این درختان سرو، درخت سرو تنومند و بزرگی قرار دارد که گفته می شود عمر آن به سه هزار سال قبل بر می گردد و ارتفاعش در حدود ۳۷ متر می شود. این درختان از جمله شگفتی های بی نظیر ایران و جهان به شمار می روند و در نوع خود بی نظیرند. علاوه بر اینها در این روستا برجی وجود دارد که از جمله جاذبه های تاریخی آن به شمار می رود و در زمره برج های مدور قرار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا