اخبار کرمان

پرداخت ۸۷۱ میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی کمیته امداد در استان کرمان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به پرداخت ۸۷۱ میلیارد تومان تسهیلات خوداشتغالی، گفت: جشن توانمندسازی ۵ هزار مددجویان استان کرمان با حضور رئیس کمیته امداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با شناسایی استعدادهای آنها یکی از سیاست‌های کمیته امداد است، اظهار داشت: این توانمندسازی از طریق اعطای تسهیلات و مشاوره به آنها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این افراد دیگر مستمری کمیته امداد را دریافت نمی‌کنند، افزود: اما سایر خدمات کمیته امداد در قالب پرداخت جهیزیه، مسکن، حمایت از فرزندان آنها، درمان و غیره به این افراد ارائه خواهد شد.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته جشن توانمندسازی 2 هزار مددجوی کمیته امداد در استان کرمان گرفته شد و امسال نیز جشن توانمندسازی 5 هزار مددجو در استان کرمان برگزار می‌شود، ادامه داد: ساعت 8 صبح روز پنجشنبه هفتم دی‌ماه جشن توانمندسازی مددجویان استان کرمان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از برگزاری این جشن با حضور رئیس کمیته امداد کشور در مصلای بزرگ امام علی کرمان خبر داد و گفت: در کنار این جشن نمایشگاهی از دستاوردهای مددجویان کمیته امداد استان کرمان نیز برپا خواهد شد.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 3 هزار و 692 سری جهیزیه به ارزش 121 میلیارد تومان به زوج‌های استان کرمان اعطا شده است، افزود: 3 هزار و 531 مورد لوازم ضروری منزل نیز برای خانوارهای تحت پوشش، کمیته امداد تامین کردیم.

وی با اشاره به اینکه امسال اعتبارات خود اشتغالی استان کرمان حدود دو همت است، گفت: تاکنون حدود ۸۷۱ میلیارد تومان معادل ۴۸ درصد این اعتبارات پرداخت شده و امیدوار هستیم که طی سه ماه باقیمانده بتوانیم کل اعتبارات استان در این زمینه را جذب کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از افتتاح طرح دو منظوره ۲۰ واحد مسکونی که ۲۰ سامانه خورشیدی ۵ کیلوواتی خورشیدی روی سقف آن واحدها نصب شده در قناتغستان ماهان خبر داد و افزود: هزار و ۲۰۰ سامانه خورشیدی چند کیلوواتی نیز تا پایان سال گذشته وارد مدار شده و قرارداد راه‌اندازی هزار و 600 سامانه خورشیدی چند کیلوواتی نیز با دستگاه‌های مربوطه منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۴ هزار و ۵۴۴ نفر از کمیته امداد استان کرمان خدمات دریافت می‌کنند، حدود 110 هزار و 768 مورد مستمری‌بگیر هستند، بیان کرد: در سال 1400 حدود 516 میلیارد تومان و در سال گذشته 1050 میلیارد تومان و در سال جاری 871 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده‌ایم.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه در بحث ودیعه مسکن یا کمک به اسکان مددجویان حدود 2 هزار و 662 مورد کمک انجام شده است، گفت: در راستای تامین مسکن مددجویان امسال هزار و 531 واحد مسکونی ساخته و به مددجویان واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از وجود حدود ۲۷ هزار کودک یتیم و محسنین در استان کرمان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۳ هزار مورد آن یتیم هستند و ۶۸ هزار حامی از سراسر کشور به ایتام و محسنین کمک می‌کنند که امسال 144 میلیارد تومان به حساب این ایتام و محسنین واریز کرده‌اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا