مکان های گردشگری کرمانشهر کرمان

آبشارهای سیمک در کرمان

آبشارهای سیمک در کرمان

جاذبه های کرمان تنها به موارد تاریخی ختم نمی شود بلکه جاذبه های طبیعی بسیار دیگری هم در این استان پهناور وجود دارد که یکی از آن ها آبشارهای سیمیک در تنگه ای به همین نام می باشد.

آبشارهای سیمک
آبشارهای سیمک در کرمان در منطقه ای کوهپایه ای و در ۳۵ کیلومتری شمال کرمان قرار گرفته اند. وجود امکانات مناسب و زیرساخت های مناسب در این منطقه به خصوص اردوگاه های سیمک سبب شده گردشگران زیادی به سمت این منطقه از استان کرمان سفر کنند. حدود ۱۳ آبشار در منطقه سیمک نیز وجود دارد نکته ای که برای صعود و فرود در این منطقه باید به طور حرفه ای بلد باشید که چطور باید از صخره ها و تخته سنگ بالا بروید و وسایل مورد نیاز را داشته باشید زمانی به این منطقه بروید اغلب کوهنوردان و صخره نوردان را مشاهده می کنید که در حال بالا رفتن از صخره ها هستند. برای دسترسی به این روستا باید به مرکز روستای ده لولو بروید و هنگام ورود توجه داشته باشید که تابلوی اردوگاه شهید باهنر را مشاهده نمایید که نشان دهنده ی جاده اصلی این منطقه می باشد. بعد از گذشتن از روستاهای درب انارستان، سیمک، اسلام آباد، عبدل آباد و روستای درب آسیاب می بایست وارد اردوگاه شهید باهنر شوید. از آنجا هم تا تنگه سیمک که به آن دره بُندر Bondor کوهپایه نیز می گویند حدود ۳ کیلومتر جاده سنگچین و مناسب است.

آبشارهای سیمک در تنگه سیمک
زمانی که شما در دره سیمک حضور دارید و در حال پیاده روی در بین دره و آبشارها هستید می توانید لانه های پرنده ها را به طرز جالبی ساخته اند را مشاهده کنید اگر از اولین آبشاری که در این منطقه وجود دارد فرود بیایید برای بیرون آمدن از دره باید تا آخرین آبشار نیز بروید زیرا دو سمت تنگه دیواره های بلند و بسیار سختی وجود دارد.

تنگه سیمک
علت نام گذاری آبشار سیمک در کرمان
نام سیمک برای این آبشارها در استان کرمان از تنگه ای به همین نام می آید که در شمال روستای کوهپایه ای کرمان نیز قرار دارد. عرض این تنگه بسیار کم و بین سه تا پنج متر است و دیواره های بسیار بلند دو طرف آن را احاطه کرده است، در لابلای صخره های این تنگه آشیان پرندگان جلوه خاصی دارد.

آبشارهای سیمک در کرمان

آبشارهای سیمک در کرمان

آبشارهای سیمک در کرمان

آبشارهای سیمک در کرمان

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا