راورگردش و تفریح در راور

آبشار مکی راور

آبشار مکی راور

شهرستان راور یکی از شهرستان های استان کرمان به شمار می رود که از قدمتی بالا برخوردار است. آب و هوای راور خشک و بیابانی و پوشش گیاهی آن از نوع گیاهان خشک کویری است.
آبشار مکی در روستای مکی از توابع شهرستان راور قرار دارد و یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه به شمار می رود.
این روستا در فاصله ۳۵ کیلومتری از شهر راور، مرکز شهرستان، و در همسایگی بخش شمالی کویر لوت قرار گرفته است. در این روستا دره ای زیبا وجود دارد که در آن آبشاری جریان دارد و به نام آبشار مکی شهرت دارد. این آبشار محل مناسبی برای دوستداران طبیعت به شمار می رود که در فصل بهار در اوج زیبایی خود قرار دارد.

ساختار و طبیعت اطراف آبشار
همانطور که در بخش قبل گفتیم این آبشار درون دره ای جای دارد و از صخره ای سرازیر می شود که بر روی صخره می توانید شاهد خزه های بسیاری باشید. درون تنگه پوشش گیاهی منحصر به فردی وجود دارد که شامل انجیر وحشی، بنه، علف شورف بادام کوهی درمنه می شود و سراسر آن را فرا گرفته اند. این پوشش گیاهی در کنار آبشار صحنه ای بی نظیر و تماشایی را به وجود آورده اند که باعث می شوند افرادی که برای گذران اوقات فراغت به این مکان می آیند لحظاتی خاص را تجربه کنند.
لازم به ذکر است که ارتفاع آبشار در حدود ۱۲ متر می شود و پس از عبور از روی صخره ای، که باعث فرسایش آن شده است، بر روی حوضچه ای سنگی فرود می آید
صدایی که از این ریزش به وجود می آید می تواند آرامشی وصف ناپذیر را برای مسافران و گردشگران فراهم آورد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا