اخبار کرمان

آیت‌الله خاتمی: حضور در انتخابات تجدید بیعت با نظام است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضور در انتخابات تجدید بیعت با نظام است، گفت: بیداری اسلامی خواب را از چشم مستکبرین عالم ربوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، آیت‌الله سید احمد خاتمی امشب در ویژه برنامه استقبال از دهه مبارک فجر که با حضور خانواده‌های معظم شهدای انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان در حسینیه ثارالله برگزار شد با بیان اینکه رسالت همه انبیا این است که جامعه را از ظلمت به سوی نور هدایت کنند، اظهار داشت: هر روز که خداوند نعمت ویژه‌ای را نصیب بندگان کرده یوم‌الله است و بی‌شک دهه فجر از ایام الله است.

وی با بیان اینکه دشمن در پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیر شد و باور نمی‌کرد که انقلاب ما عالمگیر شود و جهان را متحول کند، گفت: بیداری اسلامی جهان را فرا گرفته و با وجودی که بیش از صد روز است که غزه را می‌زنند اما امروز مردم در غرب به دنبال قرآن می‌گردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خداوند تمام نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد و برنامه‌ریزی آنها را به هم ریخت، افزود: این مجلس با حضور خانواده‌های شهدای انفجار تروریستی کرمان است؛ شهدایی که دل‌های همه را سوزاندند و صاحب عزای این شهدا همه ملت ما و رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه انتقام این شهدا گرفته می‌شود و ضربه به داعش گوشه‌ای از این انتقام است، ادامه داد: مصاحبه‌های رسانه‌ای این خانواده‌ها بسیار جان‌دار و حتی ذره‌ای عقب‌نشینی و تاثیرپذیری در این مصاحبه‌ها دیده نشد که باید به این استقامت و ایستادگی خانواده‌های شهدا آفرین گفت.

خاتمی با اشاره به اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی از این آب و خاک نماد مقاومت شد و روز به روز حضور او محسوس‌تر می‌شود، گفت: حاج قاسم گفت جمهوری اسلامی ایران حرم است اگر این حرم باقی بماند دیگر حرم‌ها هم باقی‌ می‌مانند.

وی با بیان اینکه رایس وزیر اسبق امورخارجه آمریکا گفته بود که ما به دنبال خاورمیانه جدید هستیم و امروز شاهدیم که خاورمیانه جدید با محوریت مقاومت شکل گرفته است، ادامه داد: اقدامات این روزهای نیروهای یمن، حشد الشعبی، حزب الله لبنان و استواری مقاومت در جهان همه به برکت این حرم است.

نماینده ولی‌فقیه در مجلس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خنی شدن همه توطئه‌ها، کودتاها و فتنه‌های فراوان علیه نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: همه این توطئه‌ها نشان از زنده بودن ایران اسلامی است، نشان از بیداری اسلامی است که خواب را از چشم مستکبرین عالم ربوده است.

وی با بیان اینکه حمایت از ولایت نخستین راه حفظ این حرم است، ادامه داد: دومین راه حفظ حرم حضور در صحنه است و امروز دو جریان ضد انقلاب و انقلابی مقابل هم قرار دارند که ضد انقلاب به دنبال آن است که انتخابات را به رفراندوم ضدانقلاب تبدیل کند.

خاتمی با اشاره به اینکه ضدانقلاب به دنبال آن است که آنچه را که در اغتشاشات به دست نیاورده در انتخابات به دست بیاورد، افزود: در این شرایط مشارکت بالای مردم در انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم باید به صحنه آمده و هم مشارکت داشته و انتخاب اصلح داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که انتخابات را بی‌رمق ببیند، تاکید کرد: 11 اسفند حزب‌الله رفراندوم دارد و نتیجه آن بیعت مجدد مردم ما با امام خود، شهیدان و نظام اسلامی است؛ حضور در انتخابات 11 اسفند رای «آری» مردم ما به جمهوری اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه داشتن بصیرت راه دیگر حفظ این حرم است، گفت: در اغتشاشات سال قبل دیدیم که دشمن اصل نظام را هدف قرار بود اما بصیرت مردم این حرم را حفظ کرد، دشمن شکست خورد و نظام مقدس جمهوری اسلامی محکم و استوار ایستاد.

وی با بیان اینکه راه  دیگر حفظ این حرم، حفظ امید است، ادامه داد: تمام تلاش دشمن برای پمپاژ ناامیدی در جامعه است اما ملت ما به واسطه داشتن رهبری هوشیار و دوراندیش، داشتن مردمی وفادار و فوق همه اینها به واسطه عنایات خداوند امیدوار هستند و یقین دارند که مشکلات با تدبیر مسئولان حل می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا