بمگردش و تفریح در بم

ارگ جدید بم

ارگ جدید بم

برخی براین تصورند که بم، شهری دورافتاده، کویری و خشک است؛ درحالی که در فاصله کمی از مرکز شهر، مجموعه‌ای سرسبز با وسعت چندین کیلومتر وجود دارد؛ جایی که اهالی بم شب‌های تعطیل را در پارک‌ها و دریاچه‌ها و آمفی‌تئاتر آن می‌گذرانند. شاید بتوان آن را با شمال تهران مقایسه کرد و بلکه شاید در نظر برخی، حتی از آن نیز بهتر باشد.

ارگ جدید بم با رویکرد اقتصادی و توریستی از سال ۱۳۷۶ کار خود را آغاز کرد. امکانات تفریحی و اقامتی این مجموعه، آن را به مقصدی جامع در مسیر بم به زاهدان تبدیل کرده است. جذابیت‌های تفریحی و ورزشی در کنار جاذبه‌هایی نظیر دریاچه مصنوعی و آب‌نماها موجب شده‌اند این شهرک توریستی تفریحی به‌عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان کرمان میزبان گردشگران و مسافران باشد.
ارگ جدید بم یکی از بهترین مراکز تفریحی و توریستی در استان کرمان محسوب می‌شود که با برخورداری از امکانات و تجهیزات پیشرفته، به یک دهکده توریستی با فضای تفریحی تبدیل شده است و امروزه از جاهای دیدنی بم به شمار می‌رود. در این دهکده انواع واحدهای مسکونی و خدماتی احداث شده‌اند که با ایجاد چند باغ ایرانی بر جذابیت آن‌ها افزوده شده است.

ارگ جدید بم بدون تردید یکی از مجموعه‌های تفریحی توریستی شیک‌ و مدرن در جنوب شرق کشور به‌شمار می‌رود و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری و اقتصادی می‌درخشد. با بیش از ۲۶۰ هکتار فضای سبز، ۵۲۰ هزار اصله نخل خرما در دو نخلستان این مجموعه روییده‌اند که از طریق دو رشته قنات حسین‌آباد و دولت‌آباد و چند چاه کشاورزی آبیاری می‌شوند. همچنین ارگ جدید دارای دریاچه‌ای مصنوعی با آب‌نماهای زیبا، آبشار و دو اسکله تفریحی است.

در ارگ جدید بم مراسم‌های مخصوص به شهر بم نیز برگزار می‌شود. یکی از این مراسم‌ها، جشن خرما است. این جشن تا پاسی از شب ادامه دارد و جمعی از هنرمندان کشور نیز در آن هنرنمایی می‌کنند.

ارگ جدید بم کجاست؟
مجموعه ارگ جدید بم در استان کرمان ، بم، کیلومتر ۱۲ جاده بم-زاهدان قرار دارد. 

دسترسی به ارگ جدید بم
برای دسترسی به ارگ جدید از طریق بم، ابتدا خود را به میدان مهدویت (میدان ورودی شهر) برسانید. از طریق بلوار هاشمی رفسنجانی به میدان آزادی خواهید رسید. سپس در بزرگراه بم-نرماشیر پیش برانید تا به ورودی ارگ جدید برسید.

امکانات تفریحی ارگ جدید بم
در این مجموعه امکانات تفریحی گوناگونی برای گردشگران فراهم شده است:

استخرهای روباز و سرپوشیده
پیست‌ اسب‌دوانی
پیست موتور چهارچرخ
دریاچه بزرگ تفریحی
آمفی‌تئاتر
رستوران‌های متنوع
مسجد جامع و حسینیه
کتابخانه
سالن اجتماعات
سالن بیلیارد
پیست دوچرخه‌سواری، استخر سرپوشیده
پیست کارتینگ
سالن‌های ورزشی
جاده تندرستی

اهمیت اقتصادی ارگ جدید بم
ارگ جدید بم علاوه بر جنبه گردشگری، یک منطقه اقتصادی ویژه است که با هدف ایجاد و توسعه زمینه‌های لازم برای فعالیت‌های کارآمد صنعتی، جذب فناوری‌های جدید و افزایش زمینه‌های اشتغال از طریق جلب و هدایت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در دهه فجر سال ۱۳۷۶، تاسیس شد و رسما کار خود را آغاز کرد.

با مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های گسترده و همت متخصصان داخلی، در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید، تنها منطقه ویژه اقتصادی تخصصی در زمینه صنایع خودروسازی، قطعه‌سازی و صنایع وابسته به آن در کشور محسوب می‌شود؛ به‌طوری که در حال حاضر چندین مدل از خودروهای تولیدی در کشور توسط شرکت‌های حاضر در این منطقه ساخته می‌شود. درواقع ارگ جدید بم یک قطب صنعتی بزرگ در زمینه خودروسازی است که بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از جوانان شهرستان در کارخانجات آن مشغول به کار شده‌اند و از ابتدای تاسیس تا کنون بیش از ۳۲ نوع خودرو در آن تولید شده است.

اقامت در ارگ جدید بم
هتل چهار ستاره ارگ جدید بم در این منطقه واقع شده است که با برخورداری از ۸۰ اتاق، از مهمانان پذیرایی می‌کند. این هتل دارای امکاناتی نظیر استخر، زمین تنیس، رستوران و… است. همچنین اتاق‌های هتل با تجهیزات مناسب، اقامتی آسوده را برای گردشگران رقم می‌زنند.

ارگ جدید بم

ارگ جدید بم

ارگ جدید بم

ارگ جدید بم

ارگ جدید بم

ارگ جدید بم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا