اخبار کرمان

پیام تسلیت استاندار و نماینده‌ ولی‌فقیه در استان کرمان

در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان در سانحه هوایی حین خدمت، نماینده ‌ولی‌فقیه در استان کرمان و استاندار کرمان پیام مشترکی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان در سانحه هوایی حین خدمت، نماینده ‌ولی‌فقیه در استان کرمان و استاندار کرمان پیام مشترکی صادر کردند.

متن پیام مشترک حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی و دکتر محمدمهدی فداکار به شرح زیر است.

انا لله و انا الیه راجعون

شهادت فخر اولیاء بوده است و فخر ما( امام روح‌الله الموسوی‌الخمینی)

عروج ناباورانه‌ی شهید جمهور، حضرت‌ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی غمی ستبر و داغی عظیم بر سینه‌ی‌ ما نشانده است. اکنون او در سایه‌سار محبت خاص پروردگار و در ردای نفیس شهادت آرمیده و آن‌چه از نام و نشانش در یاد اهل ایران و جهان به یادگار مانده، همه خدمت است و خلوص و صداقت؛ وجود او، همواره در حال جهاد بود و یاری مظلومین و صدایش، منادی حق‌خواهی مستضعفین بود و خوفِ مستکبرین.

شهید رئیسی یار دیرین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود که مانند آن شهید سعید، همواره آرزوی وصال داشت و تقدیر خدای متعال این بود تا در روز میلاد حضرت شمس‌الشموس علی‌ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام که سال‌ها مدال خادمی آن امام همام را به سینه داشت، هم‌پای ملائک شود و در مسیر وصول الی‌الحق غریبانه بسوزد و عاشقانه به قافله‌ی شهدا بپیوندد.

اینجانبان شهادت جان‌سوز رئیس جمهور اسلامی ایران حضرت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، وزیر شهید امور خارجه حسین امیرعبدالهیان که به حق در پیشانی نبردهای بین‌الملل جمهوری اسلامی در مقابل مستکبرین بود و حامی همیشگی محور مقاومت، آیت‌الله آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و شهید مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان شهیدشان را به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنا فداه و مقام عظمای ولایت و رهبری و مردم شریف و مبارز ایران اسلامی و کلیه آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض کرده و با آرزوی طول عمر و سلامت وجود نازنین حضرت امام خامنه‌ای، برای آن عزیزان به معراج رفته مغفرت مسئلت می‌‌کنیم.‌

پیام تسلیت رئیس کل دادگستری استان کرمان

در پی شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراهش در اثر سانحه بالگرد در نزدیکی ورزقان رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز پیام تسلیتی را صادر کرد که متن پیام به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(۱۶۹- آل عمران)

ملت بزرگ ایران اسلامی، امروز داغدار رئیس جمهور انقلابی و مردمی خود است، رئیس جمهوری که خستگی ناپذیر بود و دغدغه‌ای جز خدمت برای مردم نداشت و حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها را افتخار می‌دانست.

خدمت خالصانه به مردم مستضعف، رفع محرومیت و نجات طبقات مستضعف از ویژگی‌های بارز حضرت آیت‌الله رئیسی بود و ایشان همواره حامی ملت های مقاوم منطقه بود.

اقدامات و خدمات آیت الله رئیسی در قوه قضائیه تحول‌آفرین و امیدآفرین بود و منشا آثار ماندگار و مطلوبی بود و همین مسیر در زمان ریاست جمهوری ایشان نیز ادامه یافت و خداوند متعال شهادت را پاداش بیش از 40 سال خدمت صادقانه ایشان در نظام جمهوری اسلامی قرار داد.

همچنین لازم می‌دانم از امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه انقلابی ایران اسلامی که همواره حامی مقاومت و به ویژه مردم مظلوم فلسطین بود و حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، امام جمعه مردمی، محبوب و دلسوز تبریز و استاندار آذربایجان شرقی نام ببریم و خدمات ایشان را در این سال‌ها را تکریم کنیم.

ملت بزرگ ایران اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی حوداث سختی را پشت‌سر گذاشته است و تعداد زیادی مسئولین جمهوری اسلامی در راه به خدمت به شهادت رسیدند، ولی خللی در حرکت انقلاب اسلامی پیش نیامده است و بدون شک با تدابیر و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این مقطع حساس نیز  به سلامت عبور خواهد کرد.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ دستگاه قضایی استان کرمان این ضایعه بزرگ را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران اسلامی و تمام دوستداران مقاومت و انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوییم.

در پی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراهشان در اثر سانحه بالگرد در نزدیکی ورزقان دادستانی کرمان نیز پیام‌های تسلیتی صادر کرد.

الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون

متأسفانه با خبر شدیم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور گرانقدر کشورمان، فرزند نجیب و با وفای ایران اسلامی، حامی محرومان و مظلومان، مرد عمل و اخلاص که تمام وجودش عشق به خدا، ولایت، مردم و ملت بزرگ ایران بود، به همراه چند تن از همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد به شهدا پیوست.

مصیبت بسیار بزرگی که اتفاق افتاد یکی از شخصیت‌های کم‌نظیر را از جامعه‌ ما گرفت. ملت ایران سرفراز است که مردانی را به جامعه تقدیم می‌کند که خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمین کرده بودند و از همان زمان که برای اقامه عدل اسلامی سکانداری دستگاه عدلیه را به عهده گرفت، از همان زمان که خود را وقف خدمت به مسلمین کرد خود را برای شهادت و شهید دادن آماده کرد. حمل این فراق بر همه کسانی که با ایشان محشور بودند و برای ما که بیش از دو سال از فکر و اندیشه ایشان در جهت رشد و بالندگی دستگاه قضا و تحقق عدالت بهره می‌بردیم بسیار سخت و طاقت فرسا است.

یاد آن شهید عزیز بر جریده قلوب ملت ایران ثبت است. خداوند ان‌شاءالله روح ایشان را با سیدالشهدا محشور کند و این خلأ را با الطاف خودش و با کسانی که بتوانند بهترین جانشین برای ایشان باشند، پر کند و زمینه‌ای برای ظهور حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فراهم شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا