اخبار کرمان

آخرین آمار شهدای حادثه تروریستی کرمان/ ۸۹ مجروح ترخیص شد‌ند

رئیس اورژانس کرمان ، آمار شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را ۸۴ نفر اعلام کرد.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، سیدمحمد صابری رئیس مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در محدوده گلزار شهدای کرمان 8 دستگاه آمبولانس اورژانس، 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتور آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی مشغول ارائه خدمات بودند، اظهار داشت: به غیر از آمبولانس‌های اورژانس، آمبولانس‌های سپاه، نیروی انتظامی، معادن و کارخانجات هم حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه وقوع اولین حادثه ساعت ۱۴:۵۱ دقیقه گزارش شد و ۱۸ دقیقه بعد انفجار دوم را از ورودی تخت درگاه قلی‌بیگ داشتیم، ادامه داد: کلیه مصدومان این حادثه حدود یک ساعت و 15 به بیمارستان‌ها منتقل شده و کل منطقه تخلیه شد.

رئیس مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان  با بیان اینکه با وجودی که مسیرها بسته بود با همکاری نیروی انتظامی مسیرها بازگشایی شدند، گفت: مصدومان از لحظه‌ای که سوار آمبولانس شدند میانگین زمان انتقال آنها به بیمارستان‌ها حدود 15 دقیقه بود.

وی با اشاره به اینکه کل شهدای ما ۸۴ نفر به نقل از پزشک قانونی بودند، ادامه داد: ۲۸۴ نفر مجموع مجروحان ما بود که در حال حاضر ۱۹۵ نفر در بیمارستان کرمان بستری هستند و ۸۹ نفر ترخیص شدند.

صابری با بیان اینکه از این تعداد ۱۴۹ نفر در بخش عادی و ۴۶ نفر در بخش ویژه بستری هستند که حال ۶ نفر از آنها وخیم است، گفت: در حال حاضر در بیمارستان باهنر ۶۷ مجروح، در بیمارستان افضلی‌پور 7 مجروح، در بیمارستان شفا 6 مجروح، در بیمارستان پیامبر اعظم 37 مجروح، در بیمارستان سیدالشهدا 19 مجروح، در بیمارستان امام حسین 8 مجروح، در بیمارستان حضرت فاطمه 32 مجروح، در بیمارستان ارجمند یک مجروح، در بیمارستان راضیه فیروز 4 مجروح، در بیمارستان نوریه یک مجروح و در بیمارستان مهرگان 13 مجروح بستری هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا