بافتروستاهای بافت

روستای برکنان بافت

روستای برکنان بافت

برکنان یکی از روستاهای زیبای شهرستان بافت می باشدوازلحاظ موقعیت جغرافیایی این روستا ١٠ کیلومتری شمال بزنجان قرار دارد سه روستای بیدان در جنوب. بنگان در شرق.و باغ فخروئیه در شمال روستاهای همسایه و همجوار هستند کوه لاله زار که یکی از کوههای مرتفع و شناس کشورمان درست در شمال این روستا قرار دارد و مسیر اصلی ان از انجا میگذرد.

از نظر اقتصادی این روستا یکی از روستاهای مهم و بزرگ زمان قدیم بوده به طوری که تمام منطقه شمال بزنجان را به نام این روستا می خواندندومردم و ساکنین دیگر روستاها برای تهیه ما یحتاج و رفع نیازهای خود مثل خرید فروش و تهیه ارد به این روستا مراجعه میکردند.جمعیت این روستا حدود ١٠٠٠نفر میباشددر چند سال اخیر نه تنها رشد جمعیت نداشته بلکه به دلیل مهاجرت ساکنان انجا به شهرهای اطراف موجب کاهش جمعیت شده.از نظر فرهنگی و اجتماعی نیز رشد چشمگیری داشته و افراد تحصیل کرده و مهم زیادی را شامل میشود به طوری بسیاری از دولت مردان. پزشکان .معلمان .وبازاریان شهرستان بافت حتی شهرستان کرمان ساکنان این منطقه بوده وبه همین کرمانیان ودیگر شهرستانهای استان این روستا را کاملا شناخته و به مردم انجا اهمیت و احترام زیادی قائل میشوداز لحاظ جغرافیای,به دلیل همجواری و نزدیکی ان با کوه لاله زار که سردترین نقطه استان کرمان میباشداین روستا دارای اب هوای سرد کوهستانی بوده تابستانهای خیلی خنک وییلاقی و لذت بخشی را دارد به طوری در این فصل میزبان مسافران زیادی از اطراف میباشد محصولات این منطقه :گندم .جو.نخود.عدس.گردو ,بادام,زردالو وسیب درختی می باشد ومردم ساکنش از طریق کشاورزی سنتی امرار معاش میکنند.

برکنان از گذشته دارای امکانات برق واب بوده تلفن وپست بانک نیز در سال ۸۲,۸۹ به ان افزوده میشود که از طریق این روستا روستاهای بیدان و باغ فخروئیه صاحب این امتیاز میشوند یعنی مرکز اصلی و مخابراتی این دو روستا در انجا قرار دارد.دراینده ای نه چندان دور این روستا به لطف خداوند گازکشی شده و از هر نظر هیچ کمبودی نخواهد داشت. و همچنین در سال ۱۳۹۵ نیز خط اینترنت (ADSL) نیز در روستا راه اندازی گردید.

روستای برکنان بافت

روستای برکنان بافت

روستای برکنان بافت

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا