اخبار کرمان

تلاش ۲۱ ساعته هلال احمر کرمان برای نجات ‌یک کوهنورد ‌

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان از ۲۱ ساعت تلاش مداوم و شبانه روزی نجاتگران امدادونجات پایگاه کوهستان صاحب الزمان کرمان برای نجات جان یک کوهنورد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ‌از 21 ساعت تلاش مداوم و شبانه روزی نجاتگران امداد و نجات پایگاه کوهستان صاحب الزمان کرمان برای نجات جان یک کوهنورد خبر داد و اظهار داشت: عصر دیروز جمعه هشتم دی‌ماه جاری در ساعت 17:30 دقیقه از طریق تماس مردمی با سامانه 112 مبنی بر مصدومیت یک کوهنورد در منطقه غار یخ نیا در ارتفاعات کوه‌های جوپار کرمان، بلافاصله یک تیم امداد و نجات از پایگاه کوهستان صاحب الزمان به محل حادثه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه جزئیات بیشتر امدادرسانی به این مصدوم، گفت: با توجه به شرایط جسمانی مصدوم و آسیب دیدگی شدید در ناحیه کمر و پا، بلافاصله تیم دوم نجاتگران کوهستان نیز به محل حادثه اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان به تاریکی شب، سردی هوا و شرایط جسمانی مصدوم اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط مذکور و عدم امکان جابه‌جایی و انتقال مصدوم، شب گذشته 10 نفر از نجاتگران کوهستان در ارتفاع 3100 متری بر بالین مصدوم با انجام کمک‌های اولیه، مراقبت‌های لازم را تا صبح امروز انجام دادند.

وی در ادامه به اعزام ۲ تیم پشتیبان دیگر در صبح امروز به منطقه حادثه اشاره کرد و گفت: با تلاش نجاتگران جمعیت هلال احمر استان کرمان بالاخره پس از ۲۱  ساعت مراقبت‌های ویژه و امدادی، این کوهنورد مصدوم به دامنه کوه انتقال یافت و به عوامل اورژانس 115 تحویل داده شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا