سیرجانگردش و تفریح در سیرجان
موضوعات داغ

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان( مرکز تفریحی و سرگرمی) در استان کرمان، شهرستان سیرجان واقع شده است.

در این دهکده منحصر به فرد، از تکنولوژی روز دنیا استفاده کافی برده شده است. قسمت های مختلف مجموعه ( تا به امروز) به شرح زیر میباشد:

شهربازی سرپوشیده کودک، ترن هوایی، زیپ لاین، بانجی جامپینگ، پارک آبی، باغ وحش، آبشار، دریاچه، رستوران ساحلی، اقامتگاه بومگردی، هتل، پارک کوهستانی، انواع رستوران و کافی شاپ و …

همچنین پروژه احداث ۴ گلخانه، ذخیره سازی انرژی، ایجاد زیر ساخت های لازم جهت استفاده از انرژی های تجدید پذیرنیز لایق توجه بسیاری ست.

گلخانه هایی با فناوری روز دنیا که سازه هایی عظیم و منحصر بفرد در کشور و حتی خاورمیانه محسوب میشوند. بزرگترین گلخانه آن سازه ای با ارتفاع ۵۰ متر و بدون ستون میباشد.

آدرس: کیلومتر ۲۰ جاده سیرجان – شیراز

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

دیدنی های گهرپارک سیرجان

  • میدان ساعت
  • میدان تراک
  • المان ورزشی
  • آبشار و رودخانه مصنوعی
  • دریاجه مصنوعی گهرپارک
  • پل منظر
  • آمفی تئاتر روباز
  • موزه خزندگان
  • کبوترخانه
  • سکوی عکاسی سیرجان
  • مجموعه عشایری

میدان ساعت گهرپارک سیرجان

این میدان که با چمن، گل و نخل مزین شده، در میانه خود یک صخره به ارتفاع ۴۷ متر دارد که روی آن دومین ساعت بزرگ خاورمیانه به قطر ۱۰ متر و مساحت ۳۱۴ مترمربع و همچنین میله پرچمی به ارتفاع ۸۹ متر جانمایی شده. مساحت میدان صخره ای معادل ۳۱۴۱۵ مترمربع و شعاع ۱۰۰ متر است و بازدیدکنندگان در سیاحت خود در مجموعه گهر پارک سیرجان می توانند در این میدان توقف کرده و در کنار دومین ساعت بزرگ خاورمیانه، عکس یادگاری بگیرند.

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

میدان تراک گهرپارک سیرجان

ابتدای ورودی دهکده گردشگری گهر پارک، میدان تراک به مساحت ۷۹۰۰ متر مربع واقع شده تا بازدیدکنندگان با فضایی شبیه سازی شده از میادین گود برداری معدن آشنا شوند. در قسمت ضلع شرقی این میدان، لوگوی مجموعه گهر پارک با شعاع ۲۴ متر و مساحت ۱۸۱۰ متر مربع و در ضلع جنوبی آن یک دستگاه دام تراک و شبیه سازی پله های پیت معدن با فضایی معادل ۳۲۴۰ مترمربع ایجاد شده است. این میدان بازدید کننده را با گود برداری های ایجاد شده توسط تراک و ساختار این دستگاه عظیم الجثه آشنا می کند.

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

المان ورزشی گهرپارک سیرجان

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

 

آبشار و رودخانه مصنوعی گهرپارک سرجان

دهکده گردشگری گهر پارک سیرجان

سیرجان شهری کویری است اما با تلاش مسئولان گهر پارک، فضایی فراهم آمده تا طراوت آب و آبشار در دل کویر احساس شود. آبشار و رودخانه مصنوعی گهر پارک در دره درق، شما را با طبیعتی زیبا آشنا کرده و فرصت شنیدن صدای گوش نواز برخورد آب با صخره و نوای دلنشین پرندگان بر فراز رودخانه مصنوعی که دل این دره را می شکافد فراهم آورده. کافی است در آلاچیق هایی که در اطراف این آبشار و دریاچه تعبیه شده بنشینید و از زیبایی های دل انگیز تلاقی آب و صخره لذت ببرید.

دریاچه مصنوعی گهرپارک سیرجان

علاقمندان به جاذبه های دریایی می توانند از منظره فوق العاده چشم نواز دریاچه گهر پارک لذت برده، دور دریاچه قدم بزنند، قایق سواری کنند و لطافت هوای اطراف دریاچه را میهمان ریه های خود کنند. مساحت دریاچه با محوطه ۱۷۲۰۰۰ متر مربع است که با فضاهایی چون رستوران، پل منظر و… پذیرای طبیعت دوستان است.
دریاچه نیز در مساحتی با متراژ ۸۲۸۱۸ متر مربع و حداکثر عمق ۴/۴۰ متر ایجاد شده که ظرفیت کل آن به ۲۶۰ هزار متر مکعب می رسد. بهتر است تنها از زیبایی های دریاچه لذت ببرید و برای در امان ماندن از خطرات احتمالی، زیاد به آب دریاچه نزدیک نشوید.

منبع
سایت گهرپارک
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا