اخبار کرمان

آمار وحشتناک تصادفات در استان کرمان؛ ۱۴۰۰نفر جان باختند

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سال جاری حدود ۲۲ هزار تصادف در استان کرمان داشتیم که حدود هزار و ۴۰۰ نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند.

سردار ناصر فرشید فرمانده انتظامی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تبریک فرارسیدن نوروز و آرزوی قبولی طاعات و عبادات بندگان خدا در ماه رمضان، اظهار داشت: به همه همکارانم در جای جای استان که در این روزها به دور از خانواده به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند خسته نباشید می‌گویم؛ پلیس در 24 ساعت شبانه‌روز توفیق خدمتگزاری به مردم را دارد و واقعیت این است که کار پلیس هیچوقت تعطیل بردار نیست.

وی با بیان اینکه در این ایام پلیس تمام تلاش خود را می‌گذارد تا مسافران نوروزی سفر ایمنی داشته باشند، گفت: در ایام نوروز در تمام محورهای مواصلاتی پلیس برای تامین امنیت مردم مستقر است و به صورت محسوس و نامحسوس در جاده‌ها حضور داریم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه در سال جاری در ۹۱ مناسبت ماموریت داشتیم که یکی از این ماموریت‌ها در تعطیلات نوروزی است، افزود: یکی از دغدغه‌های پلیس تصادفات و جان باختن مردم در این حوادث است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال جاری حدود ۲۲ هزار تصادف در معابر شهری و جاده‌های استان کرمان داشتیم که حدود هزار و 400 نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند، ادامه داد: 81 درصد تلفات تصادفات در استان کرمان در جاده‌ها اتفاق افتاده است.

سردار فرشید با اشاره به اینکه تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس در جاده‌ها در نوروز افزایش پیدا کرده است، گفت: پلیس با خودروهایی که تخلف حادثه‌ساز داشته باشند، بدون اغماض برخورد خواهد کرد و این خودرو‌ها توقیف و تا بعد از تعطیلات در پارکینگ نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه پلیس در تمام محل‌های اسکان نوروزی مسافران مستقر است و پیش‌بینی امنیت این مکان‌ها شده است، افزود: با حمایت شورای تامین استان تجهیزات پایش تصویری در استان کرمان تقویت شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه شهروندان هم می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات رانندگی حادثه‌ساز موارد را به پلیس‌راه یا پلیس 110 گزارش دهند، بیان کرد: خودرو متخلف متوقف و با آن برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: پلیس با هماهنگی که با دستگاه قضایی انجام شده است آمادگی کامل برای برخورد با رانندگان متخلف به‌ویژه تخلفات حادثه‌خیز را دارد چرا که جان مردم برای ما اهمیت دارد و اجازه نخواهیم داد که آرامش مردم به خطر بیفتد.

سردار فرشید با بیان اینکه توقیف موتورسیکلت‌های متخلف نیز روزانه انجام می‌شود، گفت: متاسفانه در مواردی شاهد هستیم که والدین موتور را در اختیار فرزندانی گذاشتند که هم سن پایین دارند و هم گواهینامه ندارند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) در استان کرمان برای نوروز تشکیل شده است، افزود: در این قرارگاه همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها دخیل در نوروز را نیز داریم؛ نمایندگان سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان در این قرارگاه عضو هستند و مشکلات بررسی و پیگیری می‌شود تا خدمت‌رسانی بهتری به مسافران نوروزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به اضافه شدن زائران شهید سلیمانی در ایام نوروز تدابیر امنیتی لازم اندیشیده شده است، ادامه داد: پیش‌بینی لازم در شورای تامین استان کرمان انجام شده است و در برخی ساعات از جمله روز اول فروردین و لحظه سال تحویل که حجم مراجعه‌کنندگان به گلزار شهدای کرمان زیاد است محدودیت‌های ترافیکی اعمال می‌شود و از مردم عزیز درخواست همکاری داریم.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با شماره‌های 21821300 و 21821301 و همچنین تلفن 110 انتقادات و پیشنهادات خود را در میان بگذارند، گفت: از مردم درخواست دارم به توصیه‌های پلیس برای تامین امنیت و آرامش خودشان توجه کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا