اخبار انتخابات مجلس کرمان

استاندار کرمان: اجازه دخالت در انتخابات به احدی داده نمی‌شود

استاندار کرمان گفت: به عنوان مجری انتخابات به احدی اجازه نمی دهیم که اهداف سیاسی خود را در انتخابات دخالت دهد و هیچ مسئولی اجازه چنین کاری را ندارد.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در نشست ستاد انتخابات استان با حضور فرمانداران ضمن گرامیداشت یاد شهید سلیمانی و شهدای مظلوم جنایت تروریستی کرمان افزود: بخشی از سلامت انتخابات به معنای این است که اجازه ندهیم هیچ کس در فرایندهای انتخابات دخالت کند و به صورت جدی بر این حوزه تاکید داریم.

وی اظهارداشت: با نظارت کامل انتخابات را برگزار می کنیم و اجازه دخالت را به کسی نخواهیم داد؛ برای حتی یک رای نباید کوتاهی صورت گیرد.

استاندار کرمان عنوان کرد: برخی فشارها به برگزارکنندگان از حالا تا پس از انتخابات وارد می شود اما ما مامور به اجرای صحیح انتخابات هستیم و باید در این زمینه پاسخگو باشیم.

وی اضافه کرد: سلامت انتخابات ۲ بخش دارد که بخشی از آن مربوط به بدون عیب و نقص برگزار کردن آن است و در این زمینه صندوق ها از ساعت مقرر فعالیت خود را آغاز کنند زیرا تاخیر در بازگشایی صندوق ها به هر دلیلی در شبکه های اجتماعی بازتاب خواهد داشت.

فداکار بیان کرد: اجرای درست تمامی فرایندها از جمله زمان رای گیری، شمارش آرا و تنظیم صورت جلسات به سلامت انتخابات برمی گردد.

انتخابات ضرورتی عقلانی است

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: اصل انتخابات اتفاقی مهم در کشور محسوب می شود و در صورتی که این بخش را تقویت کنیم، در دنیا نیز دیده می شود؛ انتخابات باید پررنگ، بزرگ و با حمایت از مشارکت حداکثری مردم برگزار شود زیرا این حوزه یک ظرفیت اجتماعی بسیار مطلوب و ضرورتی عقلانی است.

وی ادامه داد: حضور مردم پای صندوق های رای باعث می شود مردم تبعات ناشی از انتخاب خود را بپذیرند، ضمن آنکه انتخابات فرصتی برای تصمیم گیری مجدد مردم در مورد نماینده خود است.

استاندار کرمان افزود: انتخابات در بسیاری از شهرهای استان کرمان به صورت قومی و قبیله ای و بیشتر منطقه ای برگزار می شود و این مناطق سیاسی نیستند که این موضوع مشارکت را در برخی شهرها بالا می برد.

با هر ابزاری از مشارکت حداکثری حمایت کنیم

فداکار تصریح کرد: یک ماه آینده بسیار مهم است و باید کمک کنیم که همه به این حوزه ورود کنند تا فضای رقابتی داغ و انتخاباتی در استان شکل گیرد؛ این حق مردم است که انتخاب کنند اما ما نباید در انتخاب آنان دخالت کنیم؛ اصل کار بر مشارکت مردم است و باید با هر ابزاری به آن کمک کنیم.

وی بیان کرد: نباید حاشیه ای برای انتخابات ایجاد بلکه قوانین اجرایی شود؛ مسئولان و فرمانداران در این زمینه باید حضور در مساجد و مدارس داشته باشند و مردم علاقه مند را به مشارکت در انتخابات توجیه تا آنان این ضرورت ها را بین مردم بازگو کنند اما نباید دخالت انتخاباتی داشته باشیم.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به احتمال سفر مقامات کشوری و معاون رییس جمهور به استان کرمان گفت: افتتاحیه ها نباید بدون هماهنگی باشد زیرا یکسری پروژه ها برای افتتاح در روزهای خاص در نظر گرفته شده و برخی پروژه ها پیش از دهه فجر افتتاح می شود.

به رفع مشکلات مردم کرمان

وی خاطرنشان کرد: حل مشکل کپسول گاز و سوخت کشاورزی را پیگیری می کنیم تا کاری برای مردم انجام شود؛ همچنین معادن در جنوب استان کرمان به شدت فعال شده اند و ضمن اینکه خدمات خوبی در این منطقه ارائه شده، باید اطلاع رسانی را به صورت همزمان داشته باشیم.

فداکار افزود: دستگاه ها و بانک ها مکلف به همکاری در توسعه شهرستان به ویژه شهرهای تازه تاسیس و تکمیل کادر خود در مناطق مختلف استان کرمان هستند.

وی با اشاره به روند اجرای برخی پروژه های عمرانی استان کرمان ادامه داد: آسفالت جاده راور – کرمان آغاز شده و این پروژه توسط عموم مردم استفاده می شود.

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت خشکسالی استان یادآور شد: امسال بارندگی نداشتیم و مصیبت اصلی ما تامین آب شرب مردم در این وضعیت خشکسالی است لذا کشاورزان باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: مسائل زغال سنگ یک مشکل جدی است که پیگیر رفع این مشکل هستیم؛ جابه جایی مدیریت معادن زغال سنگ کرمان به یک شرکت موفق قطعی شده و اگر این اتفاق بیفتد، در سه شهرستان تاثیرگذار خواهد بود.

فداکار گفت: حقوق نیروهای زغال سنگ بسیار خوب است اما باز هم می گویند اضافه شود؛ برای زغال سنگ سیاستگذاری درستی نشده و فعالیت ها نتیجه بخش نبوده لذا جابه جایی مدیریت این معادن، انرژی خوبی به کارگران خواهد داد.

وی با اشاره به پیگیری برای رفع مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی استان ابراز داشت: پروژه های آبرسانی و تامین سوخت کشاورزی را پیگیری می کنیم.

استاندار کرمان افزود: مجتمع اداری عنبرآباد و فهرج در حال آماده سازی برای افتتاح است؛ مسئولان برای نهضت ملی مسکن پیگیر باشند و مشکلات الحاق و آماده سازی برخی از این پروژه ها در حال رفع شدن است که فرمانداران پیگیر رفع این مسائل باشند.

وی اضافه کرد کرد: برخی مشکلات از جمله تخصیص اعتبار نیاز به پیگیری دارد اما بسیاری از مشکلات در استان قابل حل است که باید بر رفع این چالش ها تاکید شود.

به گزارش ایرنا فرمانداران نیز در این نشست مشکلات حوزه های فعالیتی خود را در حضور استاندار کرمان اعلام کردند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا