اخبار انتخابات مجلس کرمان

۵۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در کرمان تایید صلاحیت شدند

رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: کل افراد تایید صلاحیت شده برای انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات‌های نظارت استان ۳۲۲ نفر شامل ۲۷۵ آقا و ۴۷ خانم هستند که ۵۰ درصد از داوطلبان را شامل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمان جلالی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار تفکیکی بررسی صلاحیت ها اظهار داشت: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ۶۴۳ نفر بوده است.

وی گفت: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه تعداد کل داوطلبان ۶۹ نفر بود که ۲۹ نفر شامل ۳۹/۱ درصد تایید صلاحیت شدند از بین آنان چهار نفر زن و ۲۵ نفر مرد هستند؛ در حوزه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی، از تعداد ۳۸ نفر کل داوطلبان، ۲۴ نفر معادل ۶۳/۲ درصد تایید صلاحیت شده اند که ۲ نفر خانم و بقیه مرد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار داشت: در حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد ۵۲ نفر تعداد کل داوطلبان بود که ۲۳ نفر معادل ۴۴/۲ درصد صلاحیتشان تایید شد که یک نفر خانم و ۲۲ نفر آقا هستند؛در حوزه شهرستان های رفسنجان و انار ۸۱ داوطلب داشتیم که از این تعداد ۵۱ نفر معادل ۶۳ درصد تایید صلاحیت شدند و تعداد خانم ها هشت نفر و بقیه مرد هستند.

جلالی کرمان افزود: در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان ۷۰ نفر جمع کل داوطلبان بود که تعداد ۴۰ نفر معادل ۵۱/۷ نفر صلاحیت شان تایید شد و آنان سه نفر خانم و ۳۷ نفر مرد هستند؛ در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر نیز از ۵۶ داوطلب ۱۶ نفر معادل ۲۶/۶ درصد شامل چهار خانم و ۱۲ مرد تایید صلاحیت شده اند.

وی ادامه داد: تعداد کل داوطلبان حوزه انتخابیه شهربابک ۴۸ نفر بوده که ۳۰ نفر و معادل ۶۲/۵ درصد شامل سه خانم و ۲۷ آقا تایید صلاحیت شده اند و در حوزه انتخابیه کرمان و راور نیز ۹۳ نفر از تعداد کل ۱۸۷ داوطلب و معادل حدود ۵۰ درصد شامل ۲۰ نفر زن و ۷۳ آقا تایید صلاحیت شدند.

به گفته جلالی، در حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبارجنوب، فاریاب، قلعه گنج و جازموریان نیز از ۴۴ نفر کل داوطلبان ۱۸ نفر معادل ۴۰/۹ درصد، شامل ۲ خانم و ۱۶ آقا صلاحیت شان به تایید رسیده است.

جلالی تاکید کرد: طی فرآیند بررسی صلاحیت ها تاکنون ۲۹ نفر عدم احراز صلاحیت، ۱۹۴ نفر عدم تایید صلاحیت و ۳۴ نفر عدم شرایط ثبت نام را داشتند و ۴۴ نفر نیز در مرحله اجرایی هیچ اعتراضی به اعلام صلاحیت شان (رد یا عدم احراز) نداشتند.

وی خاطر نشان کرد: جلسات ستاد انتخابات استان کرمان مرتب تشکیل شده و آمادگی های کامل وجود دارد، چون اغلب فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی است، دستگاه های احراز هویت توسط فرمانداری ها در حال آزمایش هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: تعداد ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه اخذ رای در سامانه ثبت شده است و هیات نظارت انتخابات بر تبلیغات شکل گرفته، تمام ظرفیت های اجرایی نیز برای تبلیغات نامزدها اعلام شده است تا ساز و کار واگذاری امکانات برای داوطلبان مشخص شود.

وی افزود: همایش توجیهی عوامل و مجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی در بهمن ماه برگزار می شود و دوره های آموزشی نیز در حال انجام است.

جلالی با بیان اینکه از تمام سلائق در انتخابات مجلس شورای اسلامی داوطلبان حضور دارند تصریح کرد: رسانه ها حلقه میانی اصلی در مشارکت، به میدان آوردن و رفع گره های ذهنی و شبهات مردم برای شرکت در انتخابات هستند، اصحاب رسانه در فرآیند و دعوت مردم به رای دادن نقش بی بدیلی دارند و تقاضا داریم ستاد انتخابات و کمیته اطلاع رسانی انتخابات را یاری ‌کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که به نتایج هیات های نظارت اعتراض دارند مهلت دریافت شکایت عدم احراز یا تایید نشدن صلاحیت را از ۱۷ تا ۱۹ دی اعلام کنند و شورای نگهبان نیز تا ۱۹ بهمن به مدت ۳۰ روز وقت رسیدگی دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا