اخبار انتخابات مجلس کرمان

ثبت‌نام قطعی ۶۴۳ داوطلب برای انتخابات مجلس در استان کرمان انجام شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات کرمان گفت: از تعداد یک هزار و ۲۵۸ نفر که در مرحله پیش‌ثبت‌نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کرده بودند، تعداد ۶۴۳ نفر در پایان مهلت قانونی ثبت‌نام خود را تکمیل و قطعی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رحمان جلالی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد افراد ثبت نام شده قطعی دواطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان، ۵۶۲ نفر معادل ۸۷ درصد آقا و ۸۱ نفر معادل ۱۳ درصد را خانم ها تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: ثبت نام کنندگان به لحاظ مدرک تحصیلی ۹۵ نفر دارای مدرک دکترا، ۲۲ نفر مدرک حوزوی، ۵۰۱ نفر مدرک ارشد و ۲۵ نفر کارشناسی دارند؛ افرادی که سابقه حداقل یک دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی یا مدرک جانبازی داشته باشند، مجاز بودند که با مدرک کارشناسی نیز ثبت نام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: به لحاظ تفکیک سنی، تعداد افراد ۳۰ تا ۳۵ سال ۸۵ نفر، ۳۶ تا ۴۰ سال ۱۱۷ نفر، ۴۱ تا ۴۵ سال ۱۴۱ نفر، ۴۶ تا ۵۰ سال ۸۶ نفر، ۵۱ تا ۵۵ سال، ۹۰ نفر، ۵۶ تا ۶۰ سال ۸۶ نفر، ۶۱ تا ۶۵ سال، ۴۰ نفر، ۶۶ تا ۷۰ سال، ۱۱ نفر و ۷۱ تا ۷۵ سال پنج نفر ثبت نام قطعی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کرمان داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین ثبت نام کنندگان در استان کرمان مربوط به حوزه کرمان و راور با ۱۸۷ نفر، رتبه دوم حوزه انتخابیه رفسنجان و انار با ۸۱ نفر، رتبه سوم مربوط به حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان ۷۰ نفر، رتبه چهارم حوزه انتخابیه بافت، رابُر و اُرزوئیه با ۶۸ نفر، رتبه پنجم حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر با ۵۵ نفر، رتبه ششم حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد با تعداد ۵۲ نفر، رتبه هفتم شهربابک با ۴۸ نفر، رتبه هشتم حوزه انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج، فاریاب و جازموریان با ۴۴ نفر و رتبه نهم نیز حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی با ۳۸ نفر است.

ثبت‌نام قطعی ۶۴۳ داوطلب برای انتخابات مجلس در استان کرمان انجام شد

جلالی تفکیک جنسیتی داوطلبان برای حوزه های انتخابیه را چنین معرفی کرد: حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه شامل ۸۸ درصد آقایان و ۱۲ درصد خانم ها، حوزه بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و گنبکی، ۹۲ درصد آقایان و هشت درصد خانم ها، جیرفت و عنبرآباد ۹۲ درصد مرد و هشت درصد خانم، حوزه رفسنجان و انار ۸۸ درصد آقایان و ۱۲ درصد خانم، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان، ۹۳ درصد آقایان و هفت درصد خانم ها، حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر معادل ۸۰ درصد آقایان و ۲۰ درصد خانم ها، حوزه انتخابیه شهربابک ۹۰ درصد مرد و ۱۰ درصد خانم، حوزه انتخابیه کرمان و راور ۱۵۵ نفر آقا و ۳۲ نفر خانم معادل ۸۳ درصد مرد و ۱۷ درصد خانم و حوزه کهنوج، رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و جازموریان را ۹۷ درصد مرد و سه درصد زن تشکیل می دهند.

وی گفت: از امروز چهارم آبان کار بررسی صلاحیت ها آغاز می شود و اطلاعات داوطلبان به مراجع پنج گانه ارسال شده است که ۱۰ روز فرصت دارند نتایج را به فرمانداری ها اعلام کنند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار داشت: هیات های اجرایی مراکز حوزه های انتخابیه موظف هستند طی مدت ۱۵ روز صلاحیت داوطلبان را بررسی و به هیات نظارت اعلام کنند.

وی تصریح کرد: از امروز چهارم آبان به مدت یک هفته هیات بررسی تبلیغات به ریاست استاندار تشکیل می شود تا ریل گذاری سیاست ها، برنامه ها و راهبردهایی که ناظر به فضای تبلیغاتی کاندیداهاست، در این هیات پیگیری شود.

جلالی با اشاره به برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری با انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند امسال گفت: ثبت نام داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری نیز از ۱۴ تا ۲۰ آبان به مدت هفت روز از ساعت هشت صبح الی ۱۸ به صورت حضوری انجام می شود و داوطلبان برای ثبت‌نام به فرمانداری های حوزه انتخابیه، وزارت کشور یا فرمانداری قم مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری هنگام ثبت نام باید اصل و تصویر تمامی صفحات شناسنامه، اصل و تصویر پشت و روی کارت ملی، مدرک حوزوی، عکس و فرم ثبت نام را ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان اظهار داشت: طبق قانون جدید انتخابات باید تمامی دستگاه های اجرایی لیست اموالی که می تواند در اختیار تبلیغات کاندیداها قرار گیرد را به هیات بررسی انتخابات اعلام کنند.

وی ادامه داد: همه داوطلبان در زمان قانونی می توانند علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی هم تبلیغات داشته باشند، اما باید آدرس سایت یا صفحه مجازی خود را به فرمانداری حوزه انتخابیه اعلام کنند.

جلالی تصریح کرد: معرفی و دریافت حساب غیرتجاری از کاندیدا یا نماینده مالی در راستای شفافیت و سلامت انتخابات انجام می شود و هرگونه واریز وجه به سایر حساب های کاندیداها تخلف محسوب می شود.

وی تاکید کرد: در راستای راهبردهای چهارگانه رهبر معظم انقلاب تاکنون ستاد انتخابات استان کرمان ۱۲ جلسه را تشکیل داده است و به همت همه دستگاه های اجرایی و همراهی مردم آمادگی ۱۰۰ درصدی برای برگزاری انتخابات پرشور در ۱۱ اسفند وجود دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا