راینروستاهای راین

روستای باب زنگی راین 

روستای باب زنگی راین

از آنجائیکه استان کرمان در نظر اکثریت منطقه ای خشک و کویری است. احتمالا برایتان غیرقابل باور باشد وقتی بفهمید مرتفع ترین روستای ایران در استان کرمان میباشد.

روستای باب زنگی راین با ارتفاع ۳۲۵۰ متری از سطح دریا، بعنوان مرتفع ترین روستای ایران قرار دارد. این روستا در نزدیکی شهر راین دارد؛ راین شهرستان تاریخی و توریستی که هرساله میزبان گردشگران زیادی میباشد.

روستای باب زنگی یکی از روستاهای با آب و هوای مطبوع در دامنه کوه هزار (بلندتری قله استان کرمان و چهارمین قله مرتفع ایران) در شهر راین استان کرمان میباشد.

کوه هزار با وسعت ۹۰۰ کیلومتر مربع، سرچشمه رودخانه قهرود است. و در فاصله کمی از قله، زیارتگاهی از سنگ چینی مربعی شکل وجود دارد که شبیه زیارتگاه الهه آناهیتا است.

این روستا بعنوان بلندترین منطقه مسکونی ایران شناخته شده است. چند خانوار در این روستا زندگی می‌کنند و اهالی روستا بر فراز کوه نذورات خود را ادا می‌کنند. مردم این روستا در تمام فصول سال در این روستا زندگی می‌کنند و در زمستان به دلیل بارش برف برای مدتی راه ارتباطی آنها با شهر راین قطع می‌شود. بنابراین، اگرچه این روستا در دل کویر است؛ اما از آنجایی‌که در ارتفاعات بنا شده، آب‌وهوای خوب و دلپذیری دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا