شهدادروستاهای شهداد

روستای زیارتگاه شهداد

روستای زیارتگاه شهداد

زیارتگاه روستایی تاریخی و کویری از توابع شهر شهداد و در ۱۱۵ کیلومتری شهر کرمان (مرکز استان کرمان) واقع شده است. چیزی که شهر شهداد را منحصر به فرد کرده نزدیکی آن به جاذبه های بی نظیر کویر لوت می باشد طوری که به شهر شهداد دروازه ورود به کویر لوت نیز می گویند. جاذبه هایی نظیر گندم بریان که در ۸۰ کیلومتری شهر شهداد واقع شده و به دلیل وجود گدازه های آتشفشانی سیاه رنگ یکی از گرم ترین نقاط دنیا به حساب می آید. روستای زیارتگاه نیز در دل کویر لوت واقع شده و قلعه ای دارد که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد و در حال مرمت و بازسازی است.

جاذبه های گردشگری و کویری روستای زیارتگاه
چنانچه روستای زیارتگاه را برای استراحت در اقامتگاه های آن و تفریح انتخاب کردید، می توانید از جاذبه های دیدنی شهر شهداد همچون امام زاده زید،کاروانسرای شفیع آبادشهداد، کلوت های شهداد و گندم بریان نیز دیدن کنید.

امام زاده زید: این امام زاده که در فاصله ۱۸ کیلومتری روستای زیارتگاه قرار دارد، متعلق به حضرت امام زاده زید منتسب به امام ششم شیعیان حضرت امام صادق (علیه السلام) است. مزار بزرگ و باشکوه این سید جلیل القدر که همیشه از آن به نیکی یاد شده، پذیرای زائران زیادی می باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا