اخبار کرمان

قرارداد بیش از ۲۰۰۰میلیاردی راهداری در جنوب کرمان

مدیرکل راهداری جنوب استان کرمان از انعقاد ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومان قرارداد در جنوب استان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به چهار سال قبل ۴۰برابر شده است.

مجتبی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه طرح سفرهای نوروزی در جنوب استان کرمان آغاز شده است، اظهار داشت: در جنوب استان با ابلاغ استاندار کرمان روز گذشته کمیته ستاد سفرهای نوروزی تشکیل جلسه داد و تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام شده است تا بتوانیم نوروز امسال را بدون حادثه پشت‌سر بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گفت: 8 اکیپ راهداری به‌همراه اکیپ‌های پلیس راه و همچنین فرمانداران، دهیاران، اورژانس و هلال احمر همه بسیج شدند تا خدمات خوبی را در 30کیلومتری شهرها به رانندگان و مسافران ارائه کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه راه‌اندازی پویش همراهان سفر از دیگر اقدامات انجام‌شده است، ادامه داد: براساس بررسی‌های انجام‌شده در سال‌های اخیر افرادی که داخل خودرو حضور دارند نیز در کاهش تصادفات مؤثر هستند.

وی اعلام کرد: در این راستا اکیپ پویش همراهان سفر ایمن در ورودی شهرستان جیرفت راه‌اندازی شده است و موارد مرتبط با فرهنگ‌سازی ترافیک به کسانی که به حوزه جنوب استان کرمان وارد می‌شوند، ارائه می‌شود.

محمودی با ابراز اینکه “از قریب 1.5 ماه پیش لکه‌گیری محورها، تجدید خط‌کشی‌ها و اصلاح نیوجرسی‌ها در جنوب استان کرمان انجام شده است”، افزود: تمام این اقدامات در راستای ایمنی بیشتر رانندگان انجام شده است و از رانندگان هم درخواست داریم که به توصیه‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اظهار اینکه “طی چهار سال گذشته در دو مرحله نقاط حادثه‌خیز جنوب استان کرمان شناسایی شده است”، گفت: چهار سال قبل، 89 نقطه پرحادثه در محورهای جنوب استان شناسایی و تمامی این نقاط اصلاح شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه در مرحله دوم نیز پنج نقطه جدید پرحادثه در محورهای جنوب استان احصا شده است، ادامه داد: تاکنون 3 نقطه آن اصلاح شده و اصلاح دو نقطه دیگر آن با پیشرفت فیزیکی بسیار خوبی در دست اقدام است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمنی راه‌ها در جنوب استان کرمان، اضافه کرد: طی دو سال اخیر حدود 2 هزار و 100 میلیارد تومان قرارداد در جنوب استان کرمان بسته شده که در مقایسه با چهار سال قبل افزایش زیادی داشته است.

محمودی با بیان اینکه میانگین قراردادهای منعقدشده چهار سال قبل بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان بوده و طی دو سال ۴۰ برابر شده و به حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: عزم دولت در احصا نقاط پرحادثه، رفع این نقاط و در نتیجه آن کاهش تصادفات است.

وی با اعلام اینکه “در طرح نوروزی سال گذشته حدود 56 درصد کاهش تصادفات را نسبت به نوروز 1401 داشتیم که این موضوع کار امسال ما را سخت کرده است”، افزود: در طرح نوروزی امسال هم با تمام توان به‌دنبال آن هستیم که این آمار را حفظ کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا