مقالات متفرقه

سفر به ایران – افسانه ای از ۱۰۰۱ شب

امپراتوری سابق ایران در جاده ابریشم مکانی پر از گنجینه های فرهنگی، سنت های باستانی و اسرار است. اما مهمتر از همه، سفر به ایران یک نکته واقعی واقعی است: این کشور نه تنها با موزاییک های آبی زیبا، گل های رز معطر و افسانه های قدیمی خود مشخص می شود، بلکه چشم انداز وسیعی با کوه های بلند و جنگل های عمیق ارائه می دهد. سفری پر از تنوع منظره و مهمان نوازی گرم ایران را تجربه کنید.

چهار دلیل برای ارزشمند بودن سفر به ایران

فرهنگ

به ندرت میتوان کشوری را یافت که  میراث فرهنگی طولانی تر و غنی تر از ایران داشته باشد – و همچنین کاملاً منحصر به فرد است. چه فارسی قدیم و چه اسلامی: آنچه را که در سفر به ایران از نظر آثار تاریخی و سایر شواهد فرهنگی می بینید، در هیچ جای دیگری یافت نمی شود.

مردم

اغلب رفتار دوستانه و مودب مردم است که در نهایت مسافران ایران را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد. مردم آن مهربان و مهمان نواز هستند به گونه ای که هیچ بازدیدکننده ای را بی تفاوت نمی گذارد.

چشم انداز

تعداد کمی آن را می شناسند: تنوع گسترده ای از مناظر و مناطق آب و هوایی و آثار طبیعی چشمگیر، ایران را به بهشت ​​طبیعت گردی و طبیعت در خاورمیانه تبدیل کرده است. سواحل و بیابان ها، جنگل ها و کوه ها – از آنچه ایران برای دوستداران طبیعت دارد شگفت زده خواهید شد.

ویژه

مهم است که ایران را به عنوان یک مقصد سفر کشف کنید. کمتر مسافری شجاعت و کنجکاوی آمدن به این کشور را پیدا می کند، آنقدر که جذاب و بحث برانگیز باشد. سفر به ایران نه پیچیده است و نه خطرناک. از ایران دیدن کنید – شگفت زده خواهید شد!

بهترین زمان سفر برای تعطیلات ایران

برای کشوری با این وسعت نمی توان بهترین زمان سفر را به صورت کلی بیان کرد. بهترین زمان برای شروع سفر به ایران چه زمانی است کاملاً به خواسته ها و ترجیحات شما بستگی دارد.

زمان ایده آل سفر برای تعطیلات پیاده روی در ایران ماه های مارس تا ژوئن و سپتامبر تا نوامبر است. در این مدت دماهای دلپذیر با بارش کم وجود دارد. در سفر به ایران در فصل بهار می توانید در مناطق خاصی با پوشش گیاهی سرسبز و شکوفا آشنا شوید و درختان انار در پاییز می رسند.

تورهای فرهنگی و شهری در هر فصلی جذابیت های خود را دارند. در بهار و پاییز می توانید از روزهای معتدل و گرم لذت ببرید. تابستان معمولاً بسیار گرم است و روزهای آرام را در موزه‌ها و مکان‌های فرهنگی مجهز به تهویه هوا جذاب می‌کند، در حالی که در زمستان در برخی مکان‌ها مناظر برفی خواهید دید.

ماه های بهار و پاییز به ویژه برای تعطیلات ساحلی در ایران مناسب است. در دریای خزر، خلیج عمان و خلیج فارس، فعالیت‌های متفاوتی را به خود جذب می‌کند. سفر به ایران در تابستان با روزهای گرم و خشک در داخل کشور و هوای گل آلود و گرم در سواحل مشخص می شود. اگر از این آب و هوا ناراحت نیستید، می توانید برای تابستان سفر ایران را نیز برنامه ریزی کنید.

پوشش گیاهی و محصولات زراعی

در ایران حدود ۸۲۰۰ گونه گیاهی مختلف وجود دارد که ۲۰ درصد آنها بومی هستند. تنوع زیستی بالا به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی متنوع است – از جنگل‌های اولیه و هیرکانی، جنگل‌های برگ‌ریز هیرکانی، پیش از عصر یخبندان در دریای خزر گرفته تا پوشش گیاهی کوهستانی و مرتفع در دامنه‌های کوه‌ها که شکوه واقعی گل‌ها را نشان می‌دهد. در بهار پس از ذوب شدن برف

بسیاری از گیاهان در شمال می رویند که در اروپا نیز گسترده هستند، مانند گونه های صنوبر و صنوبر، جنس و گل برف. مناطق پست دریای خزر با رشد جنگلی تقریباً شبیه جنگل تحت تأثیر قرار می گیرند. بین درختان برگریز سر به فلک کشیده انجیر، گیاهان بالارونده و سرخس ها و همچنین بوته های مختلف توت وجود دارد. در کوه ها و دره های ارتفاعات ایران، گونه های بلوط، بادام کوهی و درختان پسته غالب است.

با این حال، بخش‌های بزرگی از کشور به دلیل استفاده از چندین قرن استفاده از زمین ویران شده است. اکنون مناطق وسیعی نیمه بیابانی یا بیابانی هستند، تنها حدود یک درصد از مساحت کشور را مناطق جنگلی سالم پوشانده است. در قرن 19 و 20، جنگل ها به طور گسترده قطع شدند تا تقاضای فزاینده برای سوخت و چوب ساختمانی برآورده شود.

محصولات معمولی ایران جو، گندم، برنج و چای است. حبوبات، سیب زمینی، چغندر قند، مرکبات، سیب، خربزه، انگور، گیلاس، انار، هلو، بادمجان، خرما، پسته و بادام نیز کشت می شود.

پارک های ملی و منابع طبیعی حفاظت شده  در ایران

پارک های ملی برای اولین بار در سال ۱۹۷۵ برای ایجاد زیستگاهی برای حیوانات کمیاب و حفظ تنوع زیستی برنامه ریزی شد. امروزه حدود ۷۰ منطقه حفاظت شده در ایران وجود دارد که حدود پنج درصد از مساحت کشور را پوشش می دهد. به عنوان مثال آخرین نمونه پلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان زندگی می کند.

در جنوب خشک ایران که در تابستان بسیار گرم است، با کمی خوش شانسی در سفر به ایران با حیوانات بسیار کمیاب در پارک های ملی و پناهگاه های حیات وحش مواجه خواهید شد. برخی از آخرین یوزپلنگ های آسیایی در اینجا زندگی می کنند – تعداد آنها در طبیعت کمتر از 100 نمونه تخمین زده می شود. در نواحی بیابانی، اوناگر، گونه ای بسیار کمیاب و خجالتی از الاغ وحشی یافت می شود.

مردم ایران

ایران امروز حدود ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد. نوعی از مردم ملی فارس ها هستند که اکثریت جمعیت را در حدود ۵۳ درصد تشکیل می دهند. بزرگترین اقلیت، با حدود ۲۴ درصد، آذری ها هستند که قومی ترک هستند (در واقع، حدود دو برابر بیشتر از آذربایجان همسایه آذری در ایران زندگی می کنند). اقلیت های دیگر گیلکی و مازندرانی و همچنین کردها، عرب ها و ترکمن ها هستند.

بیشتر مردم در کلان‌شهرهای بزرگ نزدیک دریای خزر و در امتداد رشته‌کوه‌های البرز زندگی می‌کنند، در حالی که مناطق نزدیک به کویر در بهترین حالت کم جمعیت هستند.

روزهای تعطیل در ایران

تقویم قمری که به مدت ۲۵۰۰ سال در فرهنگ ایرانی تثبیت شده است، بسیاری از تعطیلات رسمی را در ایران تعیین می کند. در آغاز سال قمری جشن سال نو نوروز برگزار می شود. تعطیلات سنتی نیز روزهای انقلاب تابستانی و زمستانی است.

همانند سایر کشورهای اسلامی، ماه رمضان در ایران نیز نقش اساسی دارد. سفر به ایران به طور کلی در این ایام امکان پذیر است، اما باید توجه داشته باشید که رستوران ها فقط گاهی اوقات در طول روز باز هستند. مناطق خدماتی در امتداد جاده های اصلی عموماً باز هستند. برای احترام به مردم محلی، سعی کنید در طول روز از خوردن و آشامیدن در جمع خودداری کنید. جشن افطار در پایان ماه مبارک رمضان نیز از تعطیلات مهم است.

زبان های ایران

زبان رسمی ایران فارسی (فارسی)، آذری (قرابت نزدیک به ترکی)، کردی، عربی، مسندرانی، گیلکی و گویش های زیادی نیز هست. وقتی در ایران سفر می کنید، معمولاً به راحتی با زبان انگلیسی کنار می آیید، اگرچه مردم محلی برای درک بازدیدکنندگان تلاش زیادی می کنند.

نکته: بهترین راه برای صحبت با مردم در هنگام پیاده روی عصرگاهی یا نوشیدن یک فنجان چای (چای) است.

 

 

ترجه شده توسط : بیا کرمان

منبع  : via-verde-reisen.de

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا