مقالات متفرقه

گردشگری در ایران

به طور متوسط، هر گردشگر در سال 2018 حدود 610 یورو هزینه کرده است. برعکس، ساکنان ایران زمانی که خودشان برای تعطیلات به خارج از کشور می روند، سالانه 1084 یورو خرج می کنند.

توسعه بخش گردشگری در ایران از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۰

نمودار زیر تعداد گردشگران خارجی ثبت شده در ایران در سال را نشان می دهد. توریست کسی است که حداقل یک شب را در این کشور سپری کند اما بیش از ۱۲ ماه در آنجا زندگی نکند. از آنجایی که نظرسنجی شامل هدف سفر نیز می‌شد، سفرهای کاری و سایر اهداف سفر که مرتبط با گردشگری نبودند قبلاً فیلتر شده بودند. تعداد افرادی که در همان روز از آنجا عبور می کنند و به عنوان مثال خدمه خدمه کشتی یا هواپیما نیز در اکثر کشورها هدف گردشگری محسوب نمی شود. اگر یک فرد در طول یک سال چندین بار وارد کشور شود و از کشور خارج شود، هر بار بازدید دوباره حساب می شود.

داده ها در نمودار در میلیون ها گردشگر. خط قرمز مربوط به میانگین هر ۸ کشور جنوب آسیا است.

گردشگری در ایران

توسعه درآمد گردشگری

در سال ۱۹۹۵ درآمد حاصل از گردشگری بالغ بر ۱۵۰.۱۹ میلیون یورو بوده است که حدود ۰.۲۱ درصد از تولید ناخالص ملی است. با حدود ۴۵۲۰۰۰ گردشگر در آن زمان، این رقم معادل ۳۳۲ یورو برای هر نفر بود. در ۲۳ سال گذشته، وابستگی کشور به گردشگری افزایش چشمگیری داشته است. قبل از شیوع همه‌گیری کرونا، فروش 4.45 میلیارد یورویی 1.6 درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌داد. بنابراین هر بازدیدکننده به طور متوسط ​​610 یورو برای تعطیلات خود در ایران خرج کرده است.

ارقام کامل برای سال ۲۰۲۰، یعنی آغاز همه گیری کرونا، هنوز در دسترس نیست. با این حال، سفرهای ملی و بین المللی در سراسر جهان محدود شده است و حتی برخی از کشورها به طور کامل از جهان خارج بسته شده اند. ضررهای شدید فروش پیش بینی می شود که در برخی کشورها به بیش از ۸۰ درصد می رسد.

گردشگری در ایران

تمام داده های ایران به تفصیل

گردشگری در ایران

داده های ما در مورد تعداد گردشگران، درآمد و هزینه بر اساس اطلاعات سازمان جهانی گردشگری است. با این حال، به منظور اطمینان از مقایسه بین‌المللی، داده‌ها به‌صورت دستی بررسی و تصحیح شدند برای چندین سال و کشورهایی که مشخصاً شامل بازدیدکنندگان روزانه بدون اقامت شبانه نیز می‌شدند. در این موارد، داده ها از ارتباطات رسمی مقامات ملی گردشگری مربوطه گرفته شده است.

سازمان جهانی گردشگری همچنین اشاره می کند که در برخی کشورها تعداد گردشگران تنها در فرودگاه ها و در برخی دیگر در گذرگاه های مرزی یا حتی هتل ها محاسبه می شود. بنابراین اطلاعات جامع و قابل اعتماد در هیچ کشوری به سختی امکان پذیر است.

ترجمه شده توسط : بیا کرمان

منبع : laenderdaten.info

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا